skansens

Alla inlägg under maj 2011

Av Anneli - 31 maj 2011 17:27

Hejhopp !


Nu var det länge sedan jag skrev igen....det måste bli bot och bättring på detta   

Jag har anmält mig som testpilot för en läcker kamera som tål tuffa tag. Kameran heter Pentax Opius WG-1 GPS....och jag fick ett otroligt ha-begär när jag läste om den. Man kan ha den i vatten,tål att tappas upp till 1,5 meters höjd , tål belastning upp till 100 kg....vilken drömkamera.


     

Vem vill inte ha en sån ??  Tänk att kunna fota utomhus i sommar även när det regnar....utan att stå under ett paraply.....me like   

För regna....det kommer det säkerligen att göra.


Sen finns funktionen geo-taggning också...kameran håller koll på vart man är och lägger till kordinaterna för stället där man var och fotade.....häftigt va ?


Denna kamera är fullproppad med finesser och vet du vad....man kan filma med den också !! Kan det bli bättre ?? Tror baske mig inte det.  


Om ni vill läsa mer om kameran så klicka här


Vill du också bli testpilot för Smartson och kanske testa kameran du med ? Klicka på länken här nedanför då  


http://smartsontestpilot.se/pentax-optio-wg-1-gps/bli-testpilot/ 


Det var allt för mig den här gången.... Jag lovar att jag ska bli lite flitigare att blogga  


Puss & kram - hela dan  

Anneli 

Av Anneli - 9 maj 2011 11:56

Hej hopp !!


Det tog mååånga dagar och månader innan jag fick tummen ur och både flyttade hemsidan och fixade en ny blogg...men bättre sent än aldrig  


                                            Vackra Olga bland blommorna


Stället som jag hade hemsidan  på förut ville börja ta rejält betalt för tjänsten,och med tanke på att jag inte är så väldigt aktiv där så är det bortkastade pengar...det är därför som allt blir flyttat.

Jag är inte riktigt klar med hemsidan ännu,men den kommer att öppnas snart. Den nya adressen är då : www.skansens.n.nu


                                               Manne,Olga & Maja busar


Så välkommen in för en titt sen om någon dag.

Just nu sitter jag ute och bloggar.Det är superhärligt väder för människor iallafall....hundarna är väl inte fullt lika nöjda.

       Men det går bra om man kan svalka sig mellan varven . Här är Manne & Olga


Igår ställde vi ut alla planten i växthuset. Ja jag vet att det är lite för tidigt....men kupevärmaren fick jobba lite i natt. Men trots kupevärmaren i växthuset så visade termometern att det hade varit +1,5 grad som kallast....vilken omställning för de stackars plantorna    De kom från 20-21 graders värme inomhus till kylskåpskallt....brrr. Vi får väl se hur de mår om någon dag   

        Kyra - denna eleganta dam fattade tycke för Tricko  


Ikväll är det utställningsmöte i Sundsvall hos AC. Vi ska ju ha en sennenspecial här uppe i Sundsvall i oktober så det är tid på att planera vad som ska göras och vem som ska göra vad. 


Avslutar med en bild på nästan hela familjen...är bara jag som fattas (och det gör absolut ingenting)  

  Maximilian,Manne ,Olga & Tricko längst fram....och hussen längst bak 

Ha det gott i sommarvärmen....det ska jag ha  


Kramkram Anneli & gänget !  

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards