skansens

Direktlänk till inlägg 13 juli 2011

Long time........

Av Anneli - 13 juli 2011 13:23

Hallå !


Ja här duggar rapporterna inte tätt minsann. Tror jag har tappat bort inspirationen totalt. Apropå borttappade saker så finns det väl ingen som har sån otrolig otur med sin mobil som AC... nu är hennes mobil försvunnen igen !! Hon satt med den i soffan , gick på muggen och sedan är den puts väck. Fast den här gången tror jag Lilla Farbrorn (Lukas) är helt oskyldig   Annars är han ganska kvick på att nappa åt sig saker i förbifarten .... men inte kan han svälja en hel mobil.....hel !!

   


På Skansen är allt fridens liljor.... hussen i huset håller på att bygga ut altanen (för vilken gången i ordningen vet jag inte) Men bra blir det   Här har blommorna fått flytta till ett nytt ställe. 

   


Nu blir det verkligen rymligt..... skönt !

 


 Det var lite problematiskt för Tricko och mig att ta oss upp när inte trappan var klar. En kökspall från Ikea ställdes ut som hjälpmedel (stjälpmedel) Som tur var så tog det bara en dag eller två utan trapp   

 

Här är trappen på plats så att Tricko och jag kommer upp med våra små taxben. Det är bara ett litet räcke kvar att snickra.....gjort i en handvändning......eller? Vi får väl se....det brukar gå undan när Henke ska göra saker   

  

Lite fint på bordet med en nyplanterad blomma och nymålade korgar till ljuslyktorna. Det är skönt att ha myggnätet så man slipper alla knott,broms och mygg.... sen att Maximilian går rakt igenom det som ett lokomotiv är en annan femma ... nya tyger är inhandlade och ska sättas upp vilken dag som helst  

   


Vi fick besök från Vagnhärad. Evelina och hennes kompis Marika kom i söndags och stannade över natten. Så kul att Lina vill komma och hälsa på när hon ändå var i krokarna (Sundsvall)    Sånt värmer   

Vi hängde på Pär till Älgered och åkte ring och banan efter motorbåt.... jag åkte ingenting och tur var väl det.... Henke och Sebbe klagade på värk i hela kroppen efteråt,och jag med min skrotkropp skulle väl inte ha överleft en tur efter båten. Vi hade tänkt att grilla vid sjön men ett riktigt åsk och regnväder satte snabbt de planerna ur spel. Det slutade med att vi grillade hemma hos Sebbe under tak    Det var mysigt det med.

     

Avslutar med en bild på hundflocken på altanen. Helt otroligt att de tittade åt samma håll hela gänget....det händer typ aldrig.

Nu ska jag åka och hälsa på mamma. Syrran och Brendan är där på en blixtvisit. Nyförlovade är de också   Skoj.....blir kanske bröllop där snart ?     


Over and out !

Anneli & gänget !

 
 
anncatrin

anncatrin

15 juli 2011 21:19

Hallå!
här har det minsann smygbloggats! ;0)
härligt med större altan det vill jag ha oxå!
Ja du det där med mobilen är helt besynnerligt och "spoky" den kommer kanske fram till hösten när allt gräs vissnar ner ......nu ska jag vänta ett tag med att inhandla ny mobil, vill vara helt säker på att jag får en jag är nöjd med denna gång
trevlig helg! / AC

http://anncatrin.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anneli - 17 april 2012 10:46


Hejsan!    Vill bara berätta att jag flyttat "hem" igen. Till  www.skansens.se  Denna adress funkar fortfarande också (www.maximilian.panatet.se) Ha det gott! Hälsningar Anneli     ...

Av Anneli - 3 december 2011 00:40

Rakar du benen?? Eller använder du vax?? Har du testat Silk-épil 7 Dual Epilator från Braun?        Nya Silk-épil 7 Dual Epilator från Braun är designad för att göra avlägsningen av oönskat hår så effektivt, skonsamt och enkel som möjligt....

Av Anneli - 3 december 2011 00:36

Brukar du ge bort skraplotter? Eller skrapar du dem själv?  Då kan detta vara något för dig       Glädjelotten passar utmärkt som gåva och är perfekt vid alla tillfällen då du vill visa din uppskattning. Glädjelotten ger dig chans att bli ...

Av Anneli - 3 december 2011 00:30

Hallå !   Är du  sugen på att testa en ny videokamera?? I så fall så ska du anmäla dig som testpilot hos Smartson   Canon Legria HF M406 erbjuder flera funktioner som ger dig möjlighet att filma och skapa en färdig film direkt i kameran. Här ...

Av Anneli - 2 december 2011 23:09

  Kan detta vara nått att prova?  Japp...det tror jag absolut          Ekströms kylda desserter är gjorda på färsk grädde och mjölk – chokladmoussen innehåller äkta choklad, pannacottan äkta vaniljstång och till crème brûléen medfö...

Presentation

Fråga mig

2 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards